top of page
  • תמונת הסופר/תOren Tsur

באהבה ובמלחמה: טוויטר ישראל (והפרלמנט) במספרים

עודכן: 6 בספט׳ 2019

כמה צייצנים פעילים מצייצים בעברית? וכמה מצייצים הפרלמנטרים שלנו? פוסט במספרים.

נתונים משלימים לפרוייקט הפרלמנט.


  • סה"כ צייצנים*: 574,000

  • סה"כ ציוצים: 23,437,990

  • צייצנים שצייצו למעלה ממאה ציוצים: 20,397

  • סה"כ ציוצים של צייצנים פעילים (>100 ציוצים בתקופה): 22,488,000 (צייצנים שצייצו ציוץ ביום בממוצע**: 11,830; צייצנים שצייצו יותר מעשרה ציוצים בתקופה: 63,320)

  • צייצני הפרלמנט (בזיהוי נוכחי): 5859 (חלוקה גושית: על מונולוגים ודיאלוגים)

  • ציוצים פרלמנטריים: 6,706,825

  • תקופה: דצמבר 2018-אוגוסט 2019.

  • כיסוי: הנתונים מבוססים על כ-90% מהציוצים הפומביים בעברית (נוט טו סלף: לכתוב פוסט על שיטת האיסוף, שיטת ההערכה והטיות דמוגרפיות אפשריות).


מהו חשבון פעיל? הגדרת חשבון פעיל היא מעט עמומה. לצורך הניתוחון כאן נגדיר חשבון פעיל כחשבון שמצייץ מספר מינימלי של ציוצים. אם נגדיר חשבון פעיל כחשבון שצייץ לפחות מאה ציוצים בתקופה המצויינת אזי הפרלמנטרים מהווים 28% מכלל החשבונות הפעילים והם מצייצים מעט יותר מ-28% מהציוצים העבריים (של כלל הצייצנים). לעומת זאת, אם נגדיר חשבון כפעיל כחשבון שצייץ עשרה ציוצים בתקופה אזי הפרלמנטרים מהווים פחות מ-10% מהחשבונות הפעילים אך הם מצייצים יותר מפי שלוש מחלקם באוכלוסיה. הגרפים למטה מראים את מספר הציוצים העבריים ליום לעומת מספר הציוצים על ידי הפרלמנטרים (מחולק לאגפים).



כִּי גְדוֹלָה הַשִּׂנְאָה אֲשֶׁר שְׂנֵאָהּ מֵאַהֲבָה אֲשֶׁר אֲהֵבָהּ (שמואל ) - על טרנדים, פוליטיקה ורומנטיקה

הגרף לעיל*** מראה מחזוריות שבועית בכמות הציוצים. הישראלים מצייצים בימי עבודה ומצייצים פחות בסופי שבוע (שישי ושבת). התבנית הזו קיימת גם אצל הפרלמנטרים, אם כי ניתן לראות שהם מצייצים משמעותית יותר מחלקם באוכלוסיה (=כל הצייצנים).

הנפילות בגרף מסמנות קריסה/איתחול של השרת. שתי נקודות השיא (בגרף הירוק) מציינות את יום הבחירות ואת ט"ו באב - ימים בהם הישראלים התעוררו וצייצו משמעותית יותר מהרגיל. אולם בעוד ביום הבחירות גם הפרלמנטרים הגבירו את קצב הציוץ, בט"ו באב הפרלמנטרים (מכל האגפים!) דווקא הורידו את קצב הציוץ. אולי על המכורי הפוליטיקה אמר הנביא "כִּי גְדוֹלָה הַשִּׂנְאָה אֲשֶׁר שְׂנֵאָהּ מֵאַהֲבָה אֲשֶׁר אֲהֵבָהּ" (שמואל ב, יג, טו).





* כמובן שחלק ניכר מהם אינם צייצנים עבריים אלא בוטים שריטוטו או ג'ינרטו (בינה מלאכותית או העתקות מכתמי מוטיבציה וציטוטים מפורסמים) או סתם אוהדים מחו"ל שריטווטו ציוצים בעברית.

** שיאן הציוצים הוא חשבון בשם 'מוקד החדשות של ישראל' ששותה דיווחי חדשות מחשבונות ואתרי חדשות אחרים, מציג את הכותרת (לא מרטווט!) ונותן לינק לעמוד באתר ,מוקד החדשות' שם מאומבדת (שתולה) הידיעה המקורית. בתשעה חודשים החשבון צייץ 66,254 ציוצים.

*** למטה גרף ציוצים יומיים רק של אגפי הפרלמנט. הגרף מאפשר קריאה טובה יותר של מספר הציוצים היומי של כל אגף. נקודת השיא במרכז היא יום הבחירות (9.4.2019).





104 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page